TRISS I HAIRCUTS!

image142
Trista sommarhår, idétorka och ett väder som uppmanar till chic-i-sylvester snarare än saint-barths-babe är inte de bästa ingredienserna för en ultimat sommarstyle, men dock de absolut svenskaste. Men gosh, vad är catwlken till för då? Inspiration, så klart! För den fabulösa snyggingen som inte blir svettig så lätt, och som vågar prova något nytt, är luggen ett självklart alternativ. Ett perfekt sätt att få till en mjukare ansiktsform, och en sötare, flickigare stil, endast med hjälp av en sax! Det måste också tilläggas, att det inte finns någon frisyr som ser lika chic ut på folk med tunt, volymlöst hår, än en lite längre lugg, så mars iväg, frisörerna bara väntar! För den lite mer vågade (japp, det krävs en hel del mod, fast å andra sidan kan man ju släppa ut det när man vill!) är den slickade knuten ett både trendigt och ack så hett sätt att deala med en arg kalufs! Matcha med stora, volymösa blusar för att ge sken av ett mer proportionligt intryck, och skippa de stora ringarna, det ser snyggt ut på JLo (och på Cavallis modeller, såklart), men på den ovane kan det lätt bli lite... för mycket? Men låt dig inte nedslås, du vet väl att allt klär en skönhet? Trots det finns det dock dagar då ingenting fungerar, allt blir volymlöst, hemskt och bara totalfel. MEN. Vi har en lösning, och den stavas: Hatt. Soliga sommardagar är ett perfekt tillfälle, eftersom du, om du skulle få kalla fötter, bara kan skylla på att du inte villl att ditt ansikte ska exponeras för för mycket sol, jag menar, vem vill ha rynkor? Kör därför på en somrigt lätt modell, och känn dig klart chicast i din nya, Jackie Kennedy-inspirerade stil, lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jossi

Hatt kan vara snyggt - om man passar i det :) Mellersta bilden på nedersta raden tyckte jag var fin :)

2007-07-17 @ 12:48:35
URL: http://lillabrun.blogg.se
Postat av: Mathilda

Jossi: Verkligen, men få vågar pröva! Jag med, Marc by Marc Jacobs gör den ovanligt chic för att vara fiskarhatt.

2007-07-17 @ 19:36:06
URL: http://www.phantasticfashion.blogg.se/
Postat av: Fredrica

jag klippte lugg för nån månad sen. Nu vill jag bara ha tillbaks mitt långa hår ;)

2007-07-24 @ 08:56:55
URL: http://fredriiica.blogg.se
Postat av: Mathilda

Fredrica: Nej du, jag slår VAD om att du är läskigt chic i lugg, för att inte tala om hur sjukt trendig du är, grattis!

2007-07-26 @ 17:38:58
URL: http://phantasticfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0